Ik zou eigenlijk niet meer reageren, want het zou mijn vermeende aversie alleen maar verhogen! Want, nogmaals, ik heb totaal niets tegen, maar ook niets op met Golden Beat Years. Natuurlijk moeten de gouden tijden van STF ver voor mijn aanmelding gezocht worden, desondanks was de sfeer in november 2008 dermate gezellig, dat ik niet binnen tien postings ben vertrokken (zoals plm. 200 andere fora). Naar mijn mening is sinds april her en der nogal pathetisch gereageerd door deez' en gene: Forummers die zich bijna verontschuldigden dat ze 'daar' ook kwamen, de hardnekkige weigering om de naam GBY uit te spreken etc. Terwijl mij meteen duidelijk leek dat GBY aan een wens voldeed, waarvoor hier geen plaats was. Die houding heeft mij, als nieuwkomer, verbitterd. Onvoorstelbaar dat een hechte groep muziekfreaks zo kan doen! In september hadden wij onze meeting en ook voor muziekvrienden. Van de mensen die min of meer definitief op GBY zijn gaan resideren, was alleen Frans aanwezig. Toen werd mij ook duidelijk dat GBY als vreedzaam georganiseerd forum door enkelen als oorlogswapen tegen het STF worden gebruikt. Dat is Willy's bedoeling nooit geweest en deze lieden zouden zich diep moeten schamen! Om de blijkbaar aangerichte wonden te doen helen, zal denk ik tijd kosten, maar ook de houding ten opzichte van beide fora mag ter discussie komen! En zo kom ik bij de wens van Dries. 'Wake up!'. STF en GBY zullen nooit meer één worden en dat kan de bedoeling niet meer zijn. Om samen verder te gaan op GBY betekent dat de STF-forummers de eventuele liefde voor muziek na pak'm beet 1975 moeten laten varen, andersom zal betekenen dat de huidige uitwisseling van muziekcollecties ingedamd moet worden. Ik weet ook dat er genoeg mensen 'er tussenin' zitten en dat is prima! Laten we dan ook op een normale manier mee omgaan.
i do not want to escape from reality, i want reality to escape from me.