gestolen/gezocht en vermist

Dit bericht heeft 100 reacties. De laatste reactie is gegeven op 07-08-2009 22:25 door miekemyus.
Pagina 1 van 7 (101) 1 2 3 4 5 Volgende > ... Laatste »
Sorteer berichten: Vorige Volgende
  • 12-28-2007 13:37 gestolen/gezocht en vermist

ik ben op zoek naar mijn vorig paard, dat ik ongeveer 4 jaar geleden verkocht heb.
    Het gaat om een ruin van nu 18 jaar. Blason du Rozel, een vosse selle français ruin.
    Ik heb hem 4 jaar kunnen houden en hij is toen van een graatmager, ellendig paard veranderd in een prachtige ruin. Ik zou graag weten hoe het met hem gaat en als hij geen goede thuis heeft ervoor zorgen dat hij die wel krijgt, indien mogelijk bij mij.
    Hij zou richting Mons vertrokken zijn, alhoewel ik niet weet of die informatie klopt.
    door bezoeker geplaatste afbeelding

Ik heb hem gekocht bij Jean Reygaert in manege driepikkel in Kokejane, 4 jaar later liep hij een blessure op in de wei aan de elleboog van zijn linkervoorbeen.
    (omdat hij pas op 4jarige leeftijd gecastreerd werd is hij nogal een vechtersbaas op de wei soms)
    Uiteindelijk kon ik hem niet meer berijden, en mijn ouders zagen het niet zitten om huur te betalen voor een onberijdbaar paard (wat normaal is).
    Ik heb hem toen terug verkocht aan Jean, die mij beloofde dat hij geen manegepaard zou worden...
    Hij heeft toen nog een aantal maanden op een weide gestaan in Petit-Enghien (hij was toen nog altijd in het bezit van Jean)
    Toen ik hem nog eens wou gaan bezoeken was hij weg, opgehaald door een particulier, volgens Jean richting Mons (Bergen).
    Hij heeft een selle-francais brandmerk op zijn linkerbil, en op zijn  rechterachterbeen heeft hij een redelijk groot litteken bovenaan z'n laars aan de voorkant van dat been in de vorm van een snee. Hij is ongeveer 1m80 schat ik en rechthoekig gebouwd. hij was ook heel slank, ik heb hem ondanks 4 jaar extra voeding te geven nooit echt dik gekregen.
    Hij schuurde zijn staart ook altijd, vooral in de zomer, hiervoor moest ik hem ook speciaal behandelen.
    Als ik nog aan iets speciaals denk zal ik het zeker laten weten. Zijn volledige naam is Blason du Rozel, ingeschreven bij Les Haras Nationeaux.
    Ik ben echt blij dat jullie me hierbij willen helpen, echt bedankt hiervoor :) Het zou super zijn om hem nog eens te zien en als ik dan zou weten dat hij een goede thuis heeft des te beter :)

http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?p=1400#1400

ik ben niet labiel, enkel een beetje emotioneel flexiebel.

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:39 Re:gestolen/gezocht en vermist

Ik ben al enige tijd op zoek naar een pony die ik ooit gehad heb. Haar naam is Tonka. Het is een Quarter Pony, destijds overgekomen met de boot uit Amerika. Ik schat dat ze nu zo'n jaar of 17 is.
    Ze was altijd grijs-bont, maar ik denk dat ze inmiddels wel bijna wit is.
    Ze had altijd opvallend lange manen. Het is inmiddels zo'n 7 jaar geleden dat ik haar heb gezien, dus misschien is dat nu wel anders.
    Ook was ze niet de makkelijkste om te berijden.
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het met haar is! Ze is destijds verkocht aan iemand in Edam, en daarna ben ik haar uit het oog verloren helaas!
    Dus als je dit leest en er begint een belletje te rinkelen....: laat het me dan alsjeblieft weten. Elke vorm van informatie is welkom, het is namelijk heel erg belangrijk voor me!

Je kunt mailen naar: robsjeblanker@live.nl

Alvast bedankt!!!

Groetjes Robin Blanker

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:40 Re:gestolen/gezocht en vermist

ginny
    is een c pony
    merrie zonder papieren
    verkocht in dec 2000 aan mensen uit schelle zou ook alweer doorverkocht zijn

gamiela
    is een halfbloed arabier door mij gekweekt
    is ingeschreven in baps ( nog steeds op mijn naam ) onder nr 2722 is geboren op 19.05.2000 en verkocht op 26.04.2002
    het is een merrie en op de foto ongeveer 1 jaar zou grote pony geworden zijn !
    moeder ginny en vader fayat el gezirah
    is ondertussen alweer doorverkocht maar man belde niet terug om te zeggen naar waar

nelabria
    is een kwpn merrie van lauriston( bijnaam koekje)
    heb haar verkocht op 24.04.02 richting edegem en zou daar ingezet worden in de fokkerij

Voor gamiela had ik al contact met **** maar daar zeiden ze dat ze nooit overgeschreven is dus ja heel jammer !
    Diegene die ze van me kocht heeft me een keertje gevraagt of ik haar terug wilde kopen maar vroeg 3 keer zoveel dan toen hij haar kocht en toen hoorde ik niks meer !
    heb hem zelf gebeld zijn vrouw wist niet waar ze heen was en zou hem laten terug bellen maar ik hoorde niks meer !
    Haar mis ik nog heel erg ! het was mijn 1 ste zelf gefokt veulentje

groeties en bedankt he
    patricia

foto's zijn te zien via volgende link: http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?t=8&start=45

gamiela

ginny

nelabria

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:42 Re:gestolen/gezocht en vermist

Wie herkent dit paard?
    Heb haar 9 maanden geleden gekocht bij een handelaar in Woudenberg. Helaas is er niks van haar bekend maar ik zou graag meer over haar te weten willen komen!
    Ze heeft een brandmerk links achter, er is mij verteld dat je dan papieren erbij moet hebben. Helaas heb ik deze ook niet gehad.
    Ze heet Dorina maar heet eigenlijk anders. De handelaar heeft haar deze naam gegeven en gechipt.
    Links maait ze een beetje met het voorbeen.
    Ik weet alleen dat ze geboren is in 1998??? Als dat niet gelogen is..
    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met mij paardje..
    Alvast bedankt

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:43 Re:gestolen/gezocht en vermist

Rijkevorsel, een man van wie 10 jaar geleden 2 Friese Ster merrie's gestolen zijn, is vanacht (19/20-09-2007) met zijn paarden door het oog van een naald gekropen. Zijn 4 Friese paarden (twee merrie's en twee hengsteveulens)
    werden het doelwit van een diefstal, maar door bepaalde omstandigheden is een diefstal uit dezelfde weide verijdeld. Door omstandigheden zijn de dieven op de vlucht geslagen, en zijn de paarden door de omheining van een weide met koeien gegaan, waar zij deze morgen aangetroffen werden. Er werd tevens een vrachtwagen bemerkt in de straat tussen 3 en 3.30 uur. De politie heeft alles genoteerd en het onderzoek gestart.
    Indien U inlichtingen heeft over deze poging tot diefstal, hadden wij dit graag geweten of U kan kontakt opnemen met de politie van Rijkevorsel.

http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?t=269

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:44 Re:gestolen/gezocht en vermist

Ik zoek dus informatie over deze kwpn merrie ze is ongeveer 12 jaar ze is
    1.68 m .
    Op haar achterste heeft ze een schimmelvlek en ook een brandmerk . Ze heeft
    enorm veel springtalent .
    Bekijk anders eens de foto misschien zie je daar wel wat meer op .

grtz

http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?p=1090#1090

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:45 Re:gestolen/gezocht en vermist

Gezocht, NIET GESTOLEN - VERKOCHT

speedy, 12 jaar - ruin - koudbloedig type - schofthoogte /

R.A. been moeilijk naar achter op te tillen
    Is verslaafd aan eten
    Witte borst - één grote bruine vlek
    Knobbeltje linkse kant hals, kan mischien ondertussen weg zijn.
    Dikke bruine / witte manen
    Kan niet tegen regen
    Geen angst bij wandeling langs de wegen, schrikt van niets op de openbare weg
    Problemen met het laden op een trailer/ Blinddoeken

Speedy werd verkocht op 1.2.2007, aan een handelaar uit Mol en een handelaar uit Meerhout, met de overeenkomst dat hij een goede thuis moest krijgen. Bij navaag werd er aan de eigenaars gezegd, dat hij verkocht was aan een gehandicapte jongen uit het Antwerpse.
    Bij navragen en inlichtingen door de eigenaars zou dit paard verkocht zijn aan een vrouwelijke handelaar die het zou verkocht hebben aan een handelaar uit de Limburg.
    De eigenaars zouden heel graag Speedy waar hij staat, en zeker hoe zijn gezondheid is, aangezien hij wel op dieet stond voor hoefbevangenheid.
    Zij zouden graag de huidige eigenaars kennen om hen alles mede te delen over hun paardje.
    Hij was super lief, alleen bang om zweepslagen als hij op de trailer moest, misschien zijn verleden.
    Hij zou tevens verkocht zijn als 7 jarige.

http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?t=8&start=45

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:46 Re:gestolen/gezocht en vermist

Het gaat om mijn vorige paard Yakari, wij noemden hem Yari !

bonte ruin nu +- 6 jaar! geen papier

Dit zijn de foto's die ik van de mensen heb gekregen ongeveer 2 weken na verkoop. dit was het laatste wat ik van ze heb gehoord

http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?p=1022#1022

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:48 Re:gestolen/gezocht en vermist

Opsporing verzocht :

Ponie, 8 jaar oud, witte haartjes juist boven de aanzet van zijn hele dikke staart, brede witte bles eindigend in een vleesvlek op de neus.

Dit hengstje heeft gestaan bij zijn eigenaars in Lokeren, is verplaatst geweest naar vrienden in Merelbeke, heeft vervolgens gestaan bij en jonge Fries in Zingem (adres onbekend - graag hierover gegevens) is terug gehaald naar de weide in Merelbeke, is vervolgens weggegeven aan een persoon-handelaar in Oosterzele door het adoptiegezin, die op zijn beurt deze ponie gegeven heeft aan een onbekende persoon.

De eigenaars zouden graag in kontakt komen met de huidige eigenaars, indien hij een goede thuis heeft, met veel liefde verzorgd wordt, en mits toestemming om de ponie jaarlijks te bezoeken, mag hij bij de huidige eigenaars blijven. Indien deze ponie bij een handelaar staat wil de eigenaresse de ponie eventueel terugkopen. Ponie is zoek vanaf eind september 2006

adri hauquier : 0486.06.28.29  of 014.81.60.60 of adri.hauquier@pandora.be

alles wordt strikt vertrouwelijk behandeld.

Foto's:

http://gezocht.napoline.be/files/bolleke_3_406.jpg

http://gezocht.napoline.be/files/bolleke_2_294.jpg

http://gezocht.napoline.be/files/bolleke_1_212.jpg

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:49 Re:gestolen/gezocht en vermist

Dit zijn de gegevens van NEO

Hengsteveulen, geboren in Mei of Juni 2006

Gekocht eerste helft van de maand october 2006 bij een handelaar in het Mechelse.

Beschrijving: +- 1m3O, +- 6mnd oud, concaaf hoofd.

Kleur: overwegend wit, 2 vosbruine oortjes, vosbruine vlekken op zijn hoofd en wat kleine vosbruine vlekjes in z'n onderhals. Manen volledig wit en de staart vosbruin aan het uiteinde.Hij heeft 2 blauwe ogen.Roze huid en witte voetjes.

Bijzonderheid: Toen ik hem kocht had hij excema op de binnenkant van z'n lippen, en een beet ter hoogte van de ribben, links;

Hij stond samen op stal met een bruin Quarter hengsteveulen, die waarschijnlijk dezelfde leeftijd had, maar wat kleiner was,dat veulen had een gezwollen spronggewricht.( ik vermoedt dat die 2   veulens samen aangekocht zijn door de handelaar van dezelfde persoon)

Toen ik hem kocht was hij schuw en het halster niet gewoon.

Het is een heel lief en mak veulen geworden.

Ik zou graag weten wie hem gekweekt heeft, en wie zijn ouders zijn.

meer info zie: http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?t=17&postdays=0&postorder=asc&start=15

De kweker werd gevonden via een meneer op kapaza. Die kende de eigenaar van de hengst (vanwaar dit veulen afkomstig is).
    Na telefonisch contact is het zeker dat dit veulen door hem gekweekt werd.
    Neo is wel 9 maanden ipv 6 maanden, en hij had oorspronkelijk papieren bij zich.

Nog veel succes met je paardje!

meer info: http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?t=181

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:50 Re:gestolen/gezocht en vermist

Gestolen in de nacht van 23-24 december 2006 gestolen uit een weiland in Rijssen 4 minipony’s.

*Wendely bruinschimmel geb. 21-4-2005 chip. Nr. 528210000716273 shetlander

*Dormy van Stal Anja Few Spot geb. 6-5-2004 chip.nr. 528210000530640 drachtig. Appaloosa

*Veline van het Keizertje zwartbont geb. 24-5-2004 chip.nr. 528210000482958 drachtig shetlander

*Sanne v.d. Hessenhof vosbont geb. 16-5-2002 chip.nr. 528210000604617 drachtig shetlander

Voor de gouden tip is een nette beloning uitgeloofd. Inlichtingen naar 06-53167802 of de politie.

Bron: http://www.appaloosa-stamboek.com/index.htm

http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?t=68

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:51 Re:gestolen/gezocht en vermist

Tijdens de nacht van 30 op 31 december werd één van onze paarden gestolen in Waasmunster, meerbepaald in de Dommelstraat... Deze merrie stond samen met 3 andere drachtige merries op de wei.
    (dit is een foto van nakomelingen van Olympic, ze zijn quasi hetzelfde qua kleur en aftekening op hoofd)
    Signalement:

-naam Olympic

-brandmerk SBS

-drachtige merrie, ongeveer 1m68 schofthoogte

-een fijn en smal, mooi, hoogbenig bloedgevoerd paard met opvallend lief hoofdje, fijn in de benen.

-9jaar

-kleur: zeer speciaal lichtbruin met zwarte manen en staart

-iets donkerdere lijn op ruggewervel

-witte ronde vlek op voorhoofd, eronder een haarwervel

-links achterbeen: wit tot ongeveer aan kogel

-3 haarwervels op hals (onderaanzicht)

-voorbenen: loopt zeer stijf, licht mank in draf en galop wegens kwetsure aan kogel linker voorbeen (de kogel is vast gezet en kan dus niet meer plooien)

Hebt u enige informatie kan u ons bereiken op het nummer 0475/94.66.28 of 0473/89.27.40

Dank u voor uw medewerking

Poppe Philip
    Poppe Paul
    Van de Sompel Els

meer info zie http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?p=910#910

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:53 Re:gestolen/gezocht en vermist

Tijdens de nacht van 30 op 31 december werd één van onze paarden gestolen in Waasmunster, meerbepaald in de Dommelstraat... Deze merrie stond samen met 3 andere drachtige merries op de wei.
    (dit is een foto van nakomelingen van Olympic, ze zijn quasi hetzelfde qua kleur en aftekening op hoofd)
    Signalement:

-naam Olympic

-brandmerk SBS

-drachtige merrie, ongeveer 1m68 schofthoogte

-een fijn en smal, mooi, hoogbenig bloedgevoerd paard met opvallend lief hoofdje, fijn in de benen.

-9jaar

-kleur: zeer speciaal lichtbruin met zwarte manen en staart

-iets donkerdere lijn op ruggewervel

-witte ronde vlek op voorhoofd, eronder een haarwervel

-links achterbeen: wit tot ongeveer aan kogel

-3 haarwervels op hals (onderaanzicht)

-voorbenen: loopt zeer stijf, licht mank in draf en galop wegens kwetsure aan kogel linker voorbeen (de kogel is vast gezet en kan dus niet meer plooien)

Hebt u enige informatie kan u ons bereiken op het nummer 0475/94.66.28 of 0473/89.27.40

Dank u voor uw medewerking

Poppe Philip
    Poppe Paul
    Van de Sompel Els

meer info zie http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?p=910#910

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:54 Re:gestolen/gezocht en vermist

Gestolen uit de stal in Wuustwezel op 20/21.4.2207 een KWPN merrie :

Naam U2 Future - koosnaampje Tutu

Geboren 16.6.2001

Chipnummer 528210000629208

schofthoogte : +/- 160

Beschrijving : Kleur Bruin

Volledig geschoren uitgezonderd hoofd.

Frontlok te lang

Voeten : R.A. witvoet met zwarte vlekjes op

de kroonrand

L.A. wit vlekje aan de voorzijde van

de kroonrand

PV opgesteld door de Politi Kalmthout.

Inlichtingen 014.81.60.60 of 0486.06.28.29

Foto's worden morgen geplaatst op http://www.gezocht.napoline.be - gestolen paarden

www.paardenspeurder.be
  • 12-28-2007 13:57 Re:gestolen/gezocht en vermist

Gestolen uit de stal in Wuustwezel op 20/21.4.2207 een KWPN merrie :

Naam U2 Future - koosnaampje Tutu

Geboren 16.6.2001

Chipnummer 528210000629208

schofthoogte : +/- 160

Beschrijving : Kleur Bruin

Volledig geschoren uitgezonderd hoofd.

Frontlok te lang

Voeten : R.A. witvoet met zwarte vlekjes op

de kroonrand

L.A. wit vlekje aan de voorzijde van

de kroonrand

PV opgesteld door de Politi Kalmthout.

Inlichtingen 014.81.60.60 of 0486.06.28.29

Foto's worden morgen geplaatst op http://www.gezocht.napoline.be - gestolen paarden

www.paardenspeurder.be
Pagina 1 van 7 (101) 1 2 3 4 5 Volgende > ... Laatste »